divendres, 31 de gener del 2014

Serveis de suport de l'activitat educativa



Per assolir un dels objectius de la Memòria de Pràctiques, hem realitzar una entrevista amb el Dani, cap i cuiner del servei de menjador de l’escola

El centre te contractades a dos empreses per gestionar aquest servei. Per una banda trobem l’empresa F-Roca, la qual s’encarrega de realitzar i preparar tot el servei de menjador ( menjar, distribució dels alumnes i subministrament del menjar). L’empresa te contractada a 7 persones, la Teresa, encarregada de la neteja, 4 persones més encarregades per donar el menjar als alumnes i 2 cuiners. L’horari d’aquests s’inicia les 7 hores i 30 minuts del matí fins a les 17 hores de la tarda. En el moment de realitzar el menjar tenen en compte diverses qüestions. Sempre s’intenta dur a terme una dieta equilibrada ja que creuen que l’alimentació és uns dels pilars fonamentals pel desenvolupament adequat de l’alumne. D’aquesta manera, hi ha molta relació amb diverses assignatures, per exemple dins de l’àrea d’Educació Física, s’intenta que els alumnes creïn uns bons hàbits alimentaris, d’aquesta manera seria contradictori que la dieta que segueix l’escola fos negativa pels als alumnes. Per tant, aquest servei dona suport a l’activitat educativa del centre.

Els cuiners també tenen en compte la dieta d’alguns alumnes, ja que una trentena són al·lèrgics alguns aliments i d’altres són intolerants. Respecte aquest tema, el Dani, ens ha dit que aquests alumnes disposen cada dia d’una dieta especial on els aliments que no poden ingerir no estan presents en cap moment. Ells, son avisats al iniciar el curs dels plats especials que han de preparar i per tant, aquests sempre son realitzats a la mateixa hora. 

Un altre punt que cal destacar, és que el servei de l’empresa F-Roca només es de migdia, en cap cas realitzen esmorzars o berenars pels alumnes. En aquest punt creiem que seria necessari que l’escola pogués oferir als alumnes la possibilitat d’adquirir una peça de fruita i així poder completar els 4 àpats que corresponen en l’horari escolar.

Pel que fa l’altre empresa, la fundació Pere i Tarrés, es l’encarregada dels monitors. Aquests, vigilen que el servei de menjador transcorri amb normalitat durant les hores que els alumnes hi estan. Segons la directora del centre, en una entrevista personal que li vàrem fer, ens va comentar que cada trimestre es reuneixen per exposar com ha sigut el comportament dels alumnes durant aquestes hores, per observar i fer un anàlisi de la dieta que estan portant a terme i també es fa revisió de les dietes personalitzades.  La directora ens va citar que en tot moment volen fomentar un aprenentatge com a persona, transmetent valors com la higiene, per això, una de les tasques que estan treballant força és que l’alumnat prengui consciencia que abans de dinar es rentin les mans i al finalitzar l’àpat es rentin les dents. D’aquesta manera durant l’estança en l’escola estan en constant formació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada