divendres, 31 de gener del 2014

Intervencions a l'aula



Durant les pràctiques la primera setmana de desembre ens vàrem limitar a observar la dinàmica de classe, com gestionava el professor als alumnes i quins continguts tocava treballar en la programació anual. A finals de la primera setmana ja vàrem poder participar en el desenvolupament de la dinàmica de grup intentant resoldre dubtes dels alumnes.
Passades les festes de Nadal, durant la primera setmana la nostra participació era un fet destacat o si més no, la nostra predisposició era present en cada una de les sessions. A continuació explicarem breument les nostres aportacions que estaran organitzades depenent el curs acadèmic.

1r E.S.O. Els alumnes treballen l’acrosport. L’objectiu que han d’assolir és crear una coreografia musical amb diverses figures i treballar les transicions al canviar de figura. En les transicions hauran de sortir aspectes treballats a classe de gimnàstica esportiva.  La nostra aportació en aquest grup és minsa, ja que ens limitem a dirigir al grup i fer-los pensar quines figures estan al seu abast i quines la dificultat és massa elevada, elecció de la música.

2n E.S.O. En aquest grup estan treballant l’esport col·lectiu com és el rugby, en la primera setmana, el professor de l’escola planificava les sessions i nosaltres la dinamitzàvem, és a dir, observaven si complien la normativa del joc. Per a nosaltres és una tasca que ens fa prestar atenció al joc i ens fa introduir en la dinàmica de la classe. Fins aquí tot bé, el divendres el professor ens va donar l’oportunitat voluntària d’explicar un fonament del rugby, la melé. Va ser la primera intervenció que vàrem fer en l’escola. Crec que l’explicació va ser l’adequada i des del meu punt de vista, el més complicat va ser la gestió del grup. Setmanes posteriors es van introduir altres elements com la touche i el servei desprès de realitzar punt.

3r E.S.O. Els alumnes treballen l’esport col·lectiu de hoquei, en aquestes sessions la nostra participació està sent limitada, ja que el professor realitza les tasques i nosaltres ens dediquem a observar i gestionar el grup. En aquest curs realitzaré les 3 participacions, les tasques estaran orientades a les activitats de desenvolupament amb el contingut de la passada. Un cop finalitzades aquestes tres sessions puc comentar que la dinàmica portada durant aquestes ha estat correcte i penso que l’aprenentatge tant per part com dels alumnes com meu ha estat satisfactori.

4t E.S.O. El curs que finalitza la secundària obligatòria realitzen un altre esport col·lectiu, en aquest cas l’handbol. En aquests grup, la dinàmiques de classes és avançada, realitzen partits de 7 contra 7 més porter, però practiquen diferents defenses. En aquest grup la nostra intervenció és gestionar el grup, fer d’àrbitres i fer que els alumnes compleixin algunes normes de joc essencials com no fer dobles, passos etc.  

1r Batxillerat. En l’últim curs on es realitza Educació Física treballen per projectes, el d’aquests trimestre, és realitzar una planificació per a la millora de les capacitats físiques. Els dijous realitzen treballs en grup i els divendres els duen a terme. En aquest curs la nostra participació és molt escassa ja que, l’organització del curs no ens permet participar de forma activa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada