Durant les pràctiques la primera
setmana de desembre ens vàrem limitar a observar la dinàmica de classe, com
gestionava el professor als alumnes i quins continguts tocava treballar en la
programació anual. A finals de la primera setmana ja vàrem poder participar en
el desenvolupament de la dinàmica de grup intentant resoldre dubtes dels
alumnes.
Passades les festes de Nadal, durant
la primera setmana la nostra participació era un fet destacat o si més no, la
nostra predisposició era present en cada una de les sessions. A continuació
explicarem breument les nostres aportacions que estaran organitzades depenent
el curs acadèmic.
1r E.S.O. Els alumnes treballen
l’acrosport. L’objectiu que han d’assolir és crear una coreografia musical amb
diverses figures i treballar les transicions al canviar de figura. En les
transicions hauran de sortir aspectes treballats a classe de gimnàstica
esportiva. La nostra aportació en aquest
grup és minsa, ja que ens limitem a dirigir al grup i fer-los pensar quines
figures estan al seu abast i quines la dificultat és massa elevada, elecció de
la música.
2n E.S.O. En aquest grup estan
treballant l’esport col·lectiu com és el rugby, en la primera setmana, el
professor de l’escola planificava les sessions i nosaltres la dinamitzàvem, és
a dir, observaven si complien la normativa del joc. Per a nosaltres és una
tasca que ens fa prestar atenció al joc i ens fa introduir en la dinàmica de la
classe. Fins aquí tot bé, el divendres el professor ens va donar l’oportunitat
voluntària d’explicar un fonament del rugby, la melé. Va ser la primera
intervenció que vàrem fer en l’escola. Crec que l’explicació va ser l’adequada
i des del meu punt de vista, el més complicat va ser la gestió del grup. Setmanes
posteriors es van introduir altres elements com la touche i el servei desprès
de realitzar punt.
3r E.S.O. Els alumnes treballen
l’esport col·lectiu de hoquei, en aquestes sessions la nostra participació està
sent limitada, ja que el professor realitza les tasques i nosaltres ens
dediquem a observar i gestionar el grup. En aquest curs realitzaré les 3
participacions, les tasques estaran orientades a les activitats de
desenvolupament amb el contingut de la passada. Un cop finalitzades aquestes
tres sessions puc comentar que la dinàmica portada durant aquestes ha estat
correcte i penso que l’aprenentatge tant per part com dels alumnes com meu ha
estat satisfactori.
4t E.S.O. El curs que finalitza la
secundària obligatòria realitzen un altre esport col·lectiu, en aquest cas
l’handbol. En aquests grup, la dinàmiques de classes és avançada, realitzen
partits de 7 contra 7 més porter, però practiquen diferents defenses. En aquest
grup la nostra intervenció és gestionar el grup, fer d’àrbitres i fer que els
alumnes compleixin algunes normes de joc essencials com no fer dobles, passos
etc.
1r Batxillerat. En l’últim curs on es
realitza Educació Física treballen per projectes, el d’aquests trimestre, és
realitzar una planificació per a la millora de les capacitats físiques. Els
dijous realitzen treballs en grup i els divendres els duen a terme. En aquest
curs la nostra participació és molt escassa ja que, l’organització del curs no
ens permet participar de forma activa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada