divendres, 31 de gener del 2014

Les Tutories de 1r de Batxillerat



La funció de la tutoria al col·legi Jesuïtes de Gràcia es primordial pel centre. Per tal de saber més sobre aquest tema, hem contactat amb la Rosa, tutora d’un dels grups de Batxillerat i encarregada de tot el que té a veure amb la funció tutorial i com es desenvolupa aquesta al centre. La Rosa ens ha explicat com està estructurada la tutoria dins de l’escola, concretament en 1r de Batxillerat, descrivint-nos quines activitats realitzen, xerrades, a què li donen importància i que és el que busquen amb les classes.
 
Dins la tutoria de 1r de Batxillerat sobresurten tres grans blocs que són els que marquen com esdevindrà el curs.  Per una banda, els primers mesos la tutoria està orientada totalment a l’autoconeixement de l’alumnat i a les relacions que estableixen els uns amb els altres. Aquesta etapa és molt important, ja que engloba tot el que te a veure amb les eleccions dels delegats de les classes, reflexions sobre que entenen per autoconeixement. 

Durant aquest mateix període realitzen algun visionat de pel·lícules relacionades amb el tema. Una de les pel·lícules que visionen s'anomena  “el guerrero pacífico”, una vegada l’han vist, han de realitzar diverses tasques, una d'elles és omplir una fitxa i redactar-a amb una reflexió pròpia en la seva vida. La segona tasca és realitzar un debat, per  conèixer altres opinions i reflexions dels seus propis companys. 
 
Una vegada entren al segon semestre, després de vacances de nadal, la funció tutorial canvia d’àmbit i es centren en una de les temàtiques més importants del curs com és la realització del TR (Treball final de Recerca). Per poder aprofundir en aquest àmbit, des del col·legi se’ls fa visionar un documental que tracta sobre un alumne i el seu procés de realització del TR, aquesta es la presentació al treball. A més, des de l’escola també els alumnes de 2n de batxillerat realitzen xerrades als de 1r per informar-los sobre com s’ha de fer, problemes que han trobat ells mateixos i la pròpia experiència en la recerca que et dona un treball d’aquestes característiques. Cal destacar també, que realitzen conferències periòdiques relacionades amb temes molt importants i essencials  com poden la SIDA, les drogues o el tabac. 
Per finalitzar, el tercer trimestre i últim del curs, el professorat no deixa de banda el TR però enfoquen les classes de tutoria més cap a una orientació vocacional de l’alumne sobre les inquituds per aproximar-los al mercat lavoral i saber quines son les seves expectatives una vegada acabin el batxillerat. 
 En aquests darrers mesos del curs, els docents s’encarreguen d’aconsellar segons la seva visió, a l’alumnat del centre. Aquesta orientació vocacional la realitzen de moltes maneres. Un exemple és alguna xerrada d’algun ex-alumne del centre on s'explica que ha realitzat durant els últims anys, com a canviat la seva vida, que és el que volia fer i el que finalment per motius diversos ha hagut de fer, etc.També el visionat de pel·lícules sobre aquest tema, reforcen l’eix temàtic a treballar i possibiliten a l’alumnat un ampli ventall d’opcions que en un futur molt proper hauran de triar.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada