La funció de la tutoria al col·legi
Jesuïtes de Gràcia es primordial pel centre. Per tal de saber més sobre aquest
tema, hem contactat amb la Rosa, tutora d’un dels grups de Batxillerat i
encarregada de tot el que té a veure amb la funció tutorial i com es
desenvolupa aquesta al centre. La Rosa ens ha explicat com està estructurada la
tutoria dins de l’escola, concretament en 1r de Batxillerat, descrivint-nos quines
activitats realitzen, xerrades, a què li donen importància i que és el que
busquen amb les classes.
Dins la tutoria de 1r de Batxillerat
sobresurten tres grans blocs que són els que marquen com esdevindrà el
curs. Per una banda, els primers
mesos la tutoria està orientada totalment a l’autoconeixement de l’alumnat i a les
relacions que estableixen els uns amb els altres. Aquesta etapa és molt
important, ja que engloba tot el que te a veure amb les eleccions dels delegats
de les classes, reflexions sobre que entenen per autoconeixement.
Durant aquest mateix període realitzen algun visionat de pel·lícules relacionades amb el tema. Una de les pel·lícules que visionen s'anomena “el guerrero pacífico”, una vegada l’han vist, han de realitzar diverses tasques, una d'elles és omplir una fitxa i redactar-a amb una reflexió pròpia en la seva vida. La segona tasca és realitzar un debat, per conèixer altres opinions i reflexions dels seus propis companys.
Durant aquest mateix període realitzen algun visionat de pel·lícules relacionades amb el tema. Una de les pel·lícules que visionen s'anomena “el guerrero pacífico”, una vegada l’han vist, han de realitzar diverses tasques, una d'elles és omplir una fitxa i redactar-a amb una reflexió pròpia en la seva vida. La segona tasca és realitzar un debat, per conèixer altres opinions i reflexions dels seus propis companys.
Una vegada entren al segon semestre,
després de vacances de nadal, la funció tutorial canvia d’àmbit i es centren en
una de les temàtiques més importants del curs com és la realització del TR
(Treball final de Recerca). Per poder aprofundir en aquest àmbit, des del
col·legi se’ls fa visionar un documental que tracta sobre un alumne i el seu
procés de realització del TR, aquesta es la presentació al treball. A més, des
de l’escola també els alumnes de 2n de batxillerat realitzen xerrades als de 1r
per informar-los sobre com s’ha de fer, problemes que han trobat ells mateixos
i la pròpia experiència en la recerca que et dona un treball d’aquestes
característiques. Cal destacar també, que realitzen conferències periòdiques
relacionades amb temes molt importants i essencials com
poden la SIDA, les drogues o el tabac.
Per finalitzar, el tercer trimestre i
últim del curs, el professorat no deixa de banda el TR però enfoquen les
classes de tutoria més cap a una orientació vocacional de l’alumne sobre les inquituds per aproximar-los al mercat lavoral i saber quines son les seves expectatives una vegada
acabin el batxillerat.
En aquests darrers mesos del curs, els docents
s’encarreguen d’aconsellar segons la seva visió, a l’alumnat del centre.
Aquesta orientació vocacional la realitzen de moltes maneres. Un exemple és
alguna xerrada d’algun ex-alumne del centre on s'explica que ha realitzat
durant els últims anys, com a canviat la seva vida, que és el que volia fer i
el que finalment per motius diversos ha hagut de fer, etc.També el visionat de pel·lícules sobre
aquest tema, reforcen l’eix temàtic a treballar i possibiliten a l’alumnat un
ampli ventall d’opcions que en un futur molt proper hauran de triar.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada